“Dacă crezi că un profesionist este scump, aşteaptă până o să încerci un amator.” Paul “Red” Adair

Cea mai sigură cale ca să te arzi ca şi proprietar de afacere este să faci o muncă pentru care nu eşti bine pregătit. Asta, combinată cu ideea că timpul înseamnă bani şi cu cât răspunzi mai repede unui prospect, cu atât cresc şansele de vânzare, arată cât de importante pot fi ofertele bazate pe un şablon solid.

Foloseşte şabloane

Primul lucru care trebuie să-l faci este sa-ţi construieşti o ofertă şablon pe care să o foloseşti pentru ofertările  tale ( sau mai multe, dacă ai mai multe servicii). Gândeşte-te la toate aspectele  serviciului pe care-l furnizezi. Cercetează piaţa pentru produse şi servicii similare cu ale tale. O metodă simplă pe care o poţi folosi este să vizitezi site-urile competitorilor tăi sau chiar să-ţi întrebi prietenii si familia cât plătesc, de obicei, pentru servicii ca şi ale tale şi ce tip de ofertă au primit. După ce ţi-ai făcut o imagine asupra a ceea ce doreşti să ofertezi, este timpul să creezi şablonul pentru ofertă.

Adaugă valoare banilor tăi

O ofertă atrăgătoare pentru clienţi nu înseamnă doar să le oferi cel mai mic preţ. Ele trebuie să includă şi un plus valoare.  Cu ce este  oferta ta mai specială? Ce anume apreciază cel mai mult clienţiila tine? Trebuie să-ţi defineşti caracteristicile  distincte. Oferta nu este locul unde să fi modest în ceea ce priveşte punctele tale forte. Oferta trebuie să cuprindă detalii despre standardele muncii tale ( de exemplu: caracteristici de securitate pentru softuri, standarde etice pentru consultanţă, sănătate şi siguranţă pentru producătorii de produse alimentare). Acest lucru îl va linişti pe potenţialul tău client în ceea ce priveşte profesionalismul tău.

La final, ai grijă să incluzi ceva de genul “special pentru tine” ca să faci clientul să se simtă deosebit: poate fi o reducere, transport gratuit sau un cadou. Asigură-te că pui în ofertă tot ceea ce ai ales pentru prospectul tău. Toate informaţiile relevante ar trebui prezentate într-o formă pe care potenţialul tău client să o înţeleagă uşor. Poţi să fi specific şi clar în acelaşi timp.

La Odoo, folosim oferta pentru a sublinia ceea ce oferim odată cu parteneriatul nostru. Este locul perfect pentru a scoate în evidenţă punctele noastre unice de vânzare. Beneficiile parteneriatului nostru sunt evidenţiate prin folosirea textului îngroşat, valoarea adăugată este evidenţiată prin încadrarea textului si subtitlurile le folosim pentru oferirea mai multor detalii la fiecare aspect. Aşadar, fi specific, explicit şi subliniază punctele tale forte. Deasemenea, poţi să schimbi modul de prezentare a ofertei, sa-i adaugi imagini, să o compui cum crezi tu şi cum crezi că reprezintă cel mai bine compania ta.

Accelerează procesul de acceptare a ofertei

Ai creat o ofertă cu viteza internetului şi ai trimis-o în cel mai scurt timp. Vestea bună este că te poate ajuta să câştigi şi afacerea în timp mai scurt – mai ales dacă foloseşti o ofertă care are opţiunea de semnătură electronică. Cu cât primeşti un răspuns mai repede, cu atât poţi să începi să faci bani mai repede.

Negocierea?

Dacă toate ofertele pe care le trimiţi ar fi acceptate …dar asta ar fi prea uşor. Aşa că, trebuie să ai în minte o idee clară a celui mai mic preţ pe care eşti pregătit să-l oferi. Aşa poate exista loc pentru negociere.

Sursa:www.odoo-romania.ro